Grundoplysninger

Bygninger

Skolen har formeret sig ved knopskydning. Det ældste af skolen er bygget i 1920 og det nyeste er fra 2001. De ældste klasseværelser er også de mindste ca. 48 m2. De øvrige er over 60 m2 og har næsten alle håndvaske i lokalet. Der er ca. et grupperum for hver årgang. Skolen er på mange områder gennemgribende renoveret siden år 2000.

Skolen har faglokaler til hjemkundskab, fysik, biologi, billedkunst, håndarbejde, sløjd, musik og motorlære. Der er en gymnastiksal og rådighed over byens hal i skoletiden.

Skolen er ikke specielt handicapvenlig, men der er foretaget de nødvendige forholdsregler, der gør at kørestolsbrugere kan komme på det meste af skolen.

Møbler

Skolen har i en årrække satset målrettet på at give eleverne bedre ergonomiske forhold. Skolemøblerne er på alle klassetrin skiftet ud til fordel for ergonomisk korrekte møbler, der kan indstilles til hver enkelt elevs størrelse.