Målsætning

Mål for en skole kan ofte være præget af højtflyvende ord. Vi har forsøgt at skrive det så konkret og jordnært som muligt - så har vi alle en chance for at huske målene i hverdagen.

Augustenborg skole er en hel almindelig folkeskole. En helt almindelig dreng på vores skole, kunne derfor godt hedde Pelle.

Vi arbejder udfra devisen, at vi altid spørger os selv, inden vi træffer et valg- " hvad kan Pelle bruge det her til?"

Vores elever skal opleve at være en del af en skole, der er vedkommende og udfordrende, og som bygger på fællesskab og faglighed. En skole hvor eleverne opdrages til at tage ansvar for sig selv, hinanden, sin egen læring og være vedholdende.

Vores mål er at lave en varieret undervisning  hvor undervisningsindhold og metode afspejler den tid, vi er en del af. IT indgår derfor som en naturlig del af undervisningen. Elevernes nysgerrighed og kreativitet støttes og videreudvikles gennem både faglige, musiske, fysiske og sociale aktiviteter. Derfor har disse aktiviteter høj prioritet, og indgår som en naturlig del af skolens daglige liv.

"Og kan Pelle bruge dette? - Ja, det tænker vi bestemt at Pelle kan..