Legepatrulje

Legepatruljens formål er, at lege med de mindste elever i det store frikvarter. Her tilbyder de mange forskellige lege, som boldspil, fangelege, sjippe m.m. Legepatruljen er opmærksomme på at spotte de elever, som går alene rundt og keder sig. Legene resulterer i et bedre socialt miljø på skolen og venskaber opstår på tværs af klasserne. på besøg i klasserne. Er man forhindret i at passe sin vagt, bytter man selv indbyrdes. Elevmæglerne har en særlig tshirt og kasket på, sådan at de kan genkendes af alle. Legepatruljen går ude i alt slags vejr. Legepatruljen består af elever fra 5. årgang. Det er elever, der har lyst til lege, at være sociale, er engagerede, pligtopfyldende og som har lyst til at gøre en forskel i frikvartererne.

Legepatruljen arbejder sammen 2 og 2 og har ca. vagt 2 gange om ugen i ½ frikvarter. Der er også opgaver som at rydde op i div. materialer, hænge opslag op på tavlen, og gå som legepatrulje får man erfaring i at sætte aktiviteter i gang og man får udviklet sine sociale kompetencer.